Kieruje i zarządza Biurem Wydziału Lekarskiego poprzez planowanie, organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac:
I. w zakresie zadań i procesów organizacyjnych Biura Wydziału Lekarskiego obejmujących:
1) obsługę kancelaryjną Wydziału Lekarskiego oraz Instytutu Nauk Medycznych, w tym sekretaryjną Dziekana Wydziału Lekarskiego i Kolegium Dziekańskiego, sekretaryjną Dyrektora Instytutu Nauk Medycznych i Rady Instytutu Nauk Medycznych;
2) działalność informacyjną i prezentacyjną Wydziału Lekarskiego i Instytutu Nauk Medycznych;
3) przygotowywanie materiałów do raportów, sprawozdań, kontroli;
4) koordynację zawierania i aneksowania przez Dziekana Wydziału Lekarskiego umów z podmiotami leczniczymi na udostępnienie ich jednostek na potrzeby działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej;
5) realizację zadań związanych z polityką kadrową pracowników administracyjnych oraz technicznych tworzących jednostki Biura Wydziału Lekarskiego;
6) obsługę administracyjną całokształtu gospodarki finansowej Wydziału Lekarskiego i Instytutu Nauk Medycznych obejmującej środki finansowe pozostające w:
• dyspozycji Dziekana Wydziału Lekarskiego związanych z działalnością dydaktyczną jednostek organizacyjnych Instytutu Nauk Medycznych, Wieloprofilowego Centrum Symulacji Medycznej, Pracowni Testowych Pomiarów Dydaktycznych
• dyspozycji Dyrektora Instytutu Nauk Medycznych związanych z działalnością naukową
• środków pozyskanych z innych źródeł
obejmującą planowanie finansowe, ocenę zamówień, monitorowanie realizacji, opis faktur, ewidencjonowanie środków trwałych i ich inwentaryzację oraz sprawozdawczość,
7) koordynację współpracy i zadań realizowanych na rzecz jednostek organizacyjnych Instytutu Nauk Medycznych, w tym zlokalizowanych w podmiotach leczniczych przez ogólnouczelniane jednostki organizacyjne UO w zakresie teleinformatycznym i gospodarczo-technicznym;
8) administrowanie siecią LAN w obrębie Collegium Medicum i Collegium Biotechnologicum;
9) administrowanie stronami internetowymi Wydziału Lekarskiego oraz Instytutu Nauk Medycznych.
10) obsługę administracyjną komisji Wydziału Lekarskiego, współpracy Wydziału Le-karskiego z otoczeniem społeczno-gospodarczym, wizyt akredytacyjnych;
11) ewidencję środków trwałych Wydziału Lekarskiego i Instytutu Nauk Medycznych;
12) właściwy podział zakresów czynności pracowników Biura Wydziału Lekarskiego;
13) zarządzanie czasem pracy podległych pracowników zgodnie z przepisami prawa pracy;
14) prowadzenie i przechowywanie ewidencji czasu pracy podległych pracowników zgodnie z przepisami prawa pracy;
15) sporządzanie planów urlopów pracowników Biura Wydziału Lekarskiego;
16) organizowanie zastępstw wynikających z nieobecności pracowników zachowując ciągłość pracy Biura Wydziału Lekarskiego;
II. w zakresie zadań i procesów organizacyjnych dotyczących obsługi studentów obejmujących:
1) bieżącą obsługę studentów i toku studiów kierunku lekarskiego;
2) dokumentowanie przebiegu studiów w USOS;
3) przygotowywanie wniosków o stypendia ministra dla studentów oraz list rankingu na potrzeby stypendium Rektora;
4) obsługę systemu płatności za usługi edukacyjne w systemie USOS oraz monitorowa-nie zadłużeń w opłatach i wszczynanie właściwych dla sprawy postępowań;
5) zamawianie i ewidencjonowanie druków ścisłego zarachowania;
6) przygotowywanie i aktualizowanie materiałów do udostępnienia w określonych przez Dziekana folderach na stronie internetowej Wydziału;
7) współdziałanie z Koordynatorem kierunku lekarskiego w zabezpieczeniu przebiegu studiów;
8) współdziałanie w sprawach danych osobowych studentów - wprowadzanych do systemu POL-on;
9) merytoryczne i organizacyjne wspieranie władz Wydziału Lekarskiego w zabezpieczeniu prawidłowego toku i przebiegu studiów;
10) wsparcie administracyjne działalności studenckich kół naukowych.
III. w zakresie zadań i procesów organizacyjnych kształcenia obejmujących:
1) realizację zadań przewidzianych dla sekretarzy Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej oraz specyficznych dla kierunku lekarskiego elementów procesu rekrutacji na studia, w tym związanego z warunkami i limitem przyjęć na studia stacjonarne i niestacjonarne oraz bieżącą weryfikacją list osób zakwalifikowanych do przyjęcia;
2) realizację całokształtu zadań związanych z planowaniem zajęć dydaktycznych wraz z rezerwacją sal obejmującą przygotowanie i udostępnianie harmonogramów zajęć;
3) wprowadzanie do systemu USOS obciążeń i rozliczeń pensum kadry nauczycieli akademickich i innych osób prowadzących kształcenie we współpracy z Sekretariatem Instytutu Nauk Medycznych;
4) administracyjną i techniczną obsługę koordynacji całokształtu organizacji procesu dydaktycznego kierunku lekarskiego przez pracowników administracyjnych i inżynieryjno-technicznych Biura Wydziału Lekarskiego.
IV. w zakresie zadań i procesów Instytutu Nauk Medycznych obejmujących:
1) koordynację i obsługę zadań związanych z polityką kadrową Instytutu Nauk Medycznych;
2) obsługę administracyjną w zakresie działalności naukowej Instytutu Nauk Medycznych tj; wsparcie w realizacji projektów badawczo-naukowych, monitorowanie przesyłania publikacji pracowników Instytutu Nauk Medycznych do Bazy Wiedzy UO; współpraca z Wydawnictwem UO w zakresie monografii i planów wydawniczych;
3) prowadzenie strony internetowej Instytutu Nauk Medycznych;
4) wsparcie w prowadzeniu postępowań awansowych w dziedzinie nauk medycznych we współpracy z Radą Naukową UO:
5) wsparcie doktorantów i współpraca ze Szkołą Doktorską UO:
6) techniczną obsługę procesu nostryfikacji dyplomu lekarza i postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie.
Kierownik Obszaru Dziekanatu Biura Wydziału Lekarskiego kieruje i zarządza 4-osobowym zespołem pracowników poprzez koordynowanie i nadzorowanie prac w zakresie :
1) obsługi kancelaryjnej Wydziału Lekarskiego, w tym sekretaryjnej Dziekana Wydziału Lekarskiego i Kolegium Dziekańskiego;
2) obsługi studentów i toku studiów kierunku lekarskiego obejmująca:
- przygotowywanie, wydawanie zaświadczeń o przebiegu studiów oraz innej dokumentacji wynikającej z realizacji toku studiów;
- przygotowywanie do decyzji władz wydziału projektów pism/ stanowisk/opinii/postanowień/powołań w sprawach studenckich i ich wydawanie;
- przygotowywanie i wydawanie protokołów egzaminów i zaliczeń komisyjnych;
- potwierdzanie wniosków studentów w sprawie przystąpienia po 10 semestrze do Lekarskiego Egzaminu Końcowego;
- techniczna kontrola dzienników kształcenia praktycznego;
- wydawanie i przedłużanie legitymacji studenckich;
- wydawanie skierowań na badania lekarskie i szczepienia umożliwiające uczestnictwo studentów w zajęciach klinicznych i praktykach zawodowych;
- koordynowanie ubezpieczeń studentów;
- wdrażanie organizacji zajęć wynikających z decyzji dotyczących skierowania na powtarzanie zajęć i monitorowanie przebiegu powtarzania;
- opracowywanie formalne wniosków o przyjęcie na studia studentów innych uczelni;
- opracowywanie ramowych wzorów suplementów do dyplomu oraz opisów indywidualnych osiągnięć studenta oraz zlecanie druku dyplomów i suplementów oraz tłumaczenia na języki obce,
- nadzorowanie przygotowania dokumentów do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie uzyskania refundacji kosztów kształcenia studentów przyjętych z Ukrainy w ramach pomocy obywatelom Ukrainy i w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego Państwa,
- współdziałanie z Sekretariatem w sprawach związanych nostryfikacją dyplomu lekarza,
3) dokumentowania przebiegu studiów w zakresie:
- bieżącym w systemie USOS i w aktach studentów
- archiwizacji dokumentacji toku studiów
4) przygotowywania wniosków o stypendia ministra dla studentów oraz list rankingowych na potrzeby stypendium Rektora,
5) obsługi systemu płatności za usługi edukacyjne w systemie USOS oraz monitorowania zadłużeń w opłatach i wszczynania właściwych dla sprawy postępowań,
6) zamawiania i ewidencjonowania druków ścisłego zarachowania,
7) przygotowywania i aktualizowania materiałów do udostępnienia w określonych przez Dziekana folderach na stronie internetowej Wydziału Lekarskiego,
8) współdziałania z koordynatorem kierunku lekarskiego w zabezpieczeniu przebiegu studiów obejmującego:
- podział poszczególnych roczników studentów na grupy studenckie i ich coroczna aktualizacja w systemie USOS;
- określenie rygorów zaliczenia poszczególnych semestrów i lat studiów,
- współdziałanie przy przygotowaniu harmonogramów sesji zaliczeniowych i /lub egzaminacyjnych we współpracy z starostami;
- współpracę z planistami w zakresie kalkulacji semestralnej za udostępnienie jednostek na potrzeby prowadzenia działalności dydaktycznej i naukowo-badawczej w podmiotach leczniczych;
- potwierdzenia i opisu faktur dotyczących realizacji zajęć dydaktycznych w podmiotach leczniczych.
9) współdziałania w sprawach danych osobowych studentów wprowadzanych do systemu POL-on,
10) przygotowywanie wniosków o opinię prawną w związku z obsługą studentów i tokiem studiów kierunku lekarskiego
11) merytorycznego i organizacyjnego wspierania władz wydziału lekarskiego w zabezpieczeniu:
- profesjonalnej obsługi toku studiów;
- współpracy z samorządem studentów kierunku lekarskiego;
- monitoringu zachowań studentów i pracowników,
- płynnej współpracy w obszarach wspólnych dla wszystkich jednostek administracyjnych wspierających organizację procesu dydaktycznego kierunku lekarskiego;
- profesjonalnego i terminowego współdziałania w ramach funkcjonowania w strukturach biura wydziału lekarskiego;
12) działalności informacyjnej i prezentacyjnej w zakresie:
- prowadzenia i aktualizowania tablic informacyjnych wydziału,
- przygotowywania materiałów i informacji z aktywności studentów kierunku lekarskiego na stronę Wydziału Lekarskiego;
- współdziałania w organizacji dnia adaptacyjnego i dyplomatorium,
- współdziałania w wydarzeniach organizowanych na rzecz promocji wydziału lekarskiego wewnątrz struktur UO oraz na zewnątrz;
- płynności obiegu informacji między pracownikami Biura Wydziału Lekarskiego oraz Sekretariatem.
13) przygotowywania materiałów do raportów, sprawozdań, kontroli w zakresie wynikającym z działalności obszaru Dziekanatu;
- przygotowywanie materiałów do raportów samooceny związanych z akredytacją Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz podejmowanej przez władze wydziału współpracy;
- gromadzenie dokumentacji na potrzeby kontroli przez instytucje kontrolujące i/lub wewnętrznego audytora.
14) współpraca z kołami naukowymi Wydziału Lekarskiego, w tym aktualizacja bieżącego rejestru aktywnie działających kół naukowych wraz z danymi opiekunów;
15) Wyznaczania osób na zastępstwo w sytuacji nieobecności pracownika w celu zapewnienia ciągłości pracy.
16) organizacji praktyk zawodowych, w tym harmonogramów odbywania praktyk, kwalifikacji podmiotów leczniczych jako miejsc odbywania praktyk, regulaminów ich odbywania oraz powoływania i rozliczania ich opiekunów.
Obsługa kancelaryjna Wydziału Lekarskiego, w tym sekretaryjna Dziekana Wydziału Lekarskiego i Kolegium Dziekańskiego;
Obsługa studentów i toku studiów kierunku lekarskiego obejmująca:
przygotowywanie, wydawanie zaświadczeń o przebiegu studiów oraz innej dokumentacji wynikającej z realizacji toku studiów;
przygotowywanie do decyzji władz wydziału projektów pism/ stanowisk/opinii/postanowień/powołań w sprawach studenckich i ich wydawanie;
przygotowywanie i wydawanie protokołów egzaminów i zaliczeń komisyjnych;
potwierdzanie wniosków studentów w sprawie przystąpienia po 10 semestrze do Lekarskiego Egzaminu Końcowego;
techniczna kontrola dzienników kształcenia praktycznego;
wydawanie i przedłużanie legitymacji studenckich;
wydawanie skierowań na badania lekarskie i szczepienia umożliwiające uczestnictwo studentów w zajęciach klinicznych i praktykach zawodowych;
wdrażanie organizacji zajęć wynikających z decyzji dotyczących skierowania na powtarzanie zajęć i monitorowanie przebiegu powtarzania;
opracowywanie formalne wniosków o przyjęcie na studia studentów innych uczelni;
opracowywanie ramowych wzorów suplementów do dyplomu oraz opisów indywidualnych osiągnięć studenta oraz zlecanie druku dyplomów i suplementów oraz tłumaczenia na języki obce,
współdziałanie z Sekretariatem w sprawach związanych nostryfikacją dyplomu lekarza,
3) Dokumentowanie przebiegu studiów w zakresie:
bieżącym w systemie USOS i w aktach studentów
archiwizacji dokumentacji toku studiów
4) Przygotowywanie zaświadczeń do wniosków o stypendia ministra dla studentów oraz list rankingowych na potrzeby stypendium Rektora,
5) Obsługa systemu płatności za usługi edukacyjne w systemie USOS oraz monitorowanie zadłużeń w opłatach i wszczynania właściwych dla sprawy postępowań,
Przygotowywanie i aktualizowanie materiałów do udostępnienia w określonych przez Dziekana folderach na stronie internetowej Wydziału Lekarskiego,
Współdziałanie z koordynatorem kierunku lekarskiego w zabezpieczeniu przebiegu studiów obejmującego:
podział poszczególnych roczników studentów na grupy studenckie i ich coroczna aktualizacja w systemie USOS;
określenie rygorów zaliczenia poszczególnych semestrów i lat studiów,
przygotowanie harmonogramów sesji zaliczeniowych i /lub egzaminacyjnych we współpracy z starostami;
Merytoryczne i organizacyjne wspieranie władz wydziału lekarskiego w zabezpieczeniu:
profesjonalnej obsługi toku studiów;
współpracy z samorządem studentów kierunku lekarskiego;
monitoringu zachowań studentów i pracowników,
płynnej współpracy w obszarach wspólnych dla wszystkich jednostek administracyjnych wspierających organizację procesu dydaktycznego kierunku lekarskiego;
profesjonalnego i terminowego współdziałania w ramach funkcjonowania w strukturach biura wydziału lekarskiego;
Działalność informacyjna i prezentacyjna w zakresie:
prowadzenia i aktualizowania tablic informacyjnych wydziału,
przygotowywania materiałów i informacji z aktywności studentów kierunku lekarskiego na stronę Wydziału Lekarskiego;
współdziałania w organizacji dnia adaptacyjnego i dyplomatorium,
współdziałania w wydarzeniach organizowanych na rzecz promocji wydziału lekarskiego wewnątrz struktur UO oraz na zewnątrz;
płynności obiegu informacji między pracownikami Biura Wydziału Lekarskiego oraz Sekretariatem.
przygotowywanie materiałów do raportów, sprawozdań, kontroli w zakresie wynikającym z działalności obszaru Dziekanatu;
przygotowywanie materiałów do raportów samooceny związanych z akredytacją Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz podejmowanej przez władze wydziału współpracy;
gromadzenie dokumentacji na potrzeby kontroli przez instytucje kontrolujące i/lub wewnętrznego audytora.
Korzystanie z uprawnień wynikających z ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. 2019.1040 z późn. zm.)
W zakresie powierzonych obowiązków ponosi Pani odpowiedzialność za prawidłową ich realizację wg kryteriów legalności, zgodności z polityką Uniwersytetu Opolskiego, rzetelności, sprawności i gospodarności. Ponadto ponosi Pan odpowiedzialność materialną wynikającą z zakresu czynności.
1) Wsparcie procesu dydaktycznego w zakresie przedmiotów prowadzonych w Zakładzie Anatomii Klinicznej - Anatomicum.
2) Kompleksowa obsługa sal dydaktycznych Zakładu Anatomii - Anatomicum.
2.1. Przygotowanie stanowisk pracy do zajęć:
- sprawdzenie działania sprzętów,
- przygotowanie pomocy dydaktycznych,
- pomoc w obsłudze poszczególnych sprzętów i urządzeń w trakcie zajęć,
- weryfikacja odpowiedniego ubioru studentów podczas zajęć.
2.2 Opieka nad pracowniami:
- nadzór nad sprawnością aparatury i urządzeń, w tym okresowy przegląd, czyszczenie, konserwacja,
- dbanie o czystość, w szczególności czyszczenie materiałów używanych w procesie dydaktycznym,
- przygotowanie i preparowanie zwłok, preparatów kadawerowych i innych wynikających z charakteru prowadzonych w Anatomicum zajęć w zgodności z metodologią postępowania,
- przegląd pomocy dydaktycznych po zajęciach i ich zabezpieczenie.
3) Prowadzenie spraw administracyjnych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Zakładu Anatomii Klinicznej - Anatomicum:
- koordynacja procesu przekazania do utylizacji odpadów medycznych powstałych w wyniku realizacji zajęć w Anatomicum,
- opracowywanie i zgłaszanie potrzeb oraz bieżące zaopatrzenie w zakresie zakupów materiałów biurowych, papierniczych, eksploatacyjnych, materiałów dydaktycznych oraz sprzętu i aparatury,
- przygotowanie i wydruk kart studentów, pomocy dydaktycznych, materiałów zaliczeniowych, egzaminacyjnych.
4) Wykonywanie prac wynikających z bieżącej działalności organizacyjnej Zakładu Anatomii Klinicznej - Anatomicum, w tym organizacja zaliczeń i egzaminów.
5) Wsparcie administracyjne i organizacyjne podczas:
- eventów/konferencji/spotkań promocyjnych organizowanych w Collegium Medicum i Anatomicum w obszarze wynikającym z działalności Zakładu Anatomii Klinicznej i innych.
6) Wykonywanie zakresu czynności wskazanego przez Dyrektora Biura Wydziału pod nieobecność innego pracownika w sposób zapewniający ciągłość pracy.
7) Pracownik odpowiada za całokształt prac realizowanych w Zakładzie Anatomii Klinicznej - Anatomicum pod względem merytorycznym, administracyjnym i gospodarczym, w granicach zakresu obowiązków pracownika technicznego.
1) Obsługa kancelaryjna Wydziału Lekarskiego, w tym sekretaryjna Dziekana Wydziału Lekarskiego i Kolegium Dziekańskiego;
2) Obsługa studentów i toku studiów kierunku lekarskiego obejmująca:
- przygotowywanie, wydawanie zaświadczeń o przebiegu studiów oraz innej dokumentacji wynikającej z realizacji toku studiów;
- przygotowywanie do decyzji władz wydziału projektów pism/ stanowisk/opinii/postanowień/powołań w sprawach studenckich i ich wydawanie;
- przygotowywanie i wydawanie protokołów egzaminów i zaliczeń komisyjnych;
- potwierdzanie wniosków studentów w sprawie przystąpienia po 10 semestrze do Lekarskiego Egzaminu Końcowego;
- techniczna kontrola dzienników kształcenia praktycznego;
- wydawanie i przedłużanie legitymacji studenckich;
- wydawanie skierowań na badania lekarskie i szczepienia umożliwiające uczestnictwo studentów w zajęciach klinicznych i praktykach zawodowych;
- wdrażanie organizacji zajęć wynikających z decyzji dotyczących skierowania na powtarzanie zajęć i monitorowanie przebiegu powtarzania;
- opracowywanie formalne wniosków o przyjęcie na studia studentów innych uczelni;
- opracowywanie ramowych wzorów suplementów do dyplomu oraz opisów indywidualnych osiągnięć studenta oraz zlecanie druku dyplomów i suplementów oraz tłumaczenia na języki obce,
- współdziałanie z Sekretariatem w sprawach związanych nostryfikacją dyplomu lekarza,
3) Dokumentowanie przebiegu studiów w zakresie:
- bieżącym w systemie USOS i w aktach studentów
- archiwizacji dokumentacji toku studiów
4) Przygotowywanie zaświadczeń do wniosków o stypendia ministra dla studentów oraz list rankingowych na potrzeby stypendium Rektora,
5) Obsługa systemu płatności za usługi edukacyjne w systemie USOS oraz monitorowanie zadłużeń w opłatach i wszczynania właściwych dla sprawy postępowań,
6) Przygotowywanie i aktualizowanie materiałów do udostępnienia w określonych przez Dziekana folderach na stronie internetowej Wydziału Lekarskiego,
7) Współdziałanie z koordynatorem kierunku lekarskiego w zabezpieczeniu przebiegu studiów obejmującego:
- podział poszczególnych roczników studentów na grupy studenckie i ich coroczna aktualizacja w systemie USOS;
- określenie rygorów zaliczenia poszczególnych semestrów i lat studiów,
- przygotowanie harmonogramów sesji zaliczeniowych i /lub egzaminacyjnych we współpracy z starostami;
8) Merytoryczne i organizacyjne wspieranie władz wydziału lekarskiego w zabezpieczeniu:
- profesjonalnej obsługi toku studiów;
- współpracy z samorządem studentów kierunku lekarskiego;
- monitoringu zachowań studentów i pracowników,
- płynnej współpracy w obszarach wspólnych dla wszystkich jednostek administracyjnych wspierających organizację procesu dydaktycznego kierunku lekarskiego;
- profesjonalnego i terminowego współdziałania w ramach funkcjonowania w strukturach biura wydziału lekarskiego;
9) Działalność informacyjna i prezentacyjna w zakresie:
Ø prowadzenia i aktualizowania tablic informacyjnych wydziału,
Ø przygotowywania materiałów i informacji z aktywności studentów kierunku lekarskiego na stronę Wydziału Lekarskiego;
Ø współdziałania w organizacji dnia adaptacyjnego i dyplomatorium,
Ø współdziałania w wydarzeniach organizowanych na rzecz promocji wydziału lekarskiego wewnątrz struktur UO oraz na zewnątrz;
Ø płynności obiegu informacji między pracownikami Biura Wydziału Lekarskiego oraz Sekretariatem.
10) przygotowywanie materiałów do raportów, sprawozdań, kontroli w zakresie wynikającym z działalności obszaru Dziekanatu;
Ø przygotowywanie materiałów do raportów samooceny związanych z akredytacją Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz podejmowanej przez władze wydziału współpracy;
Ø gromadzenie dokumentacji na potrzeby kontroli przez instytucje kontrolujące i/lub wewnętrznego audytora
11) Współpraca z kołami naukowymi Wydziału Lekarskiego, w tym aktualizacja bieżącego rejestru aktywnie działających kół naukowych wraz z danymi opiekunów.
Wsparcie Instytutu Nauk Medycznych obszarze prowadzonej działalności naukowej w zakresie:
1) Obsługa kancelaryjna Wydziału Lekarskiego, w tym sekretaryjna Dziekana Wydziału Lekarskiego i Kolegium Dziekańskiego;
2) Obsługa studentów i toku studiów kierunku lekarskiego obejmująca:
- przygotowywanie, wydawanie zaświadczeń o przebiegu studiów oraz innej dokumentacji wynikającej z realizacji toku studiów;
- przygotowywanie do decyzji władz wydziału projektów pism/ stano-wisk/opinii/postanowień/powołań w sprawach studenckich i ich wydawanie;
- przygotowywanie i wydawanie protokołów egzaminów i zaliczeń komisyjnych;
- potwierdzanie wniosków studentów w sprawie przystąpienia po 10 semestrze do Lekarskiego Egzaminu Końcowego;
- techniczna kontrola dzienników kształcenia praktycznego;
- wydawanie i przedłużanie legitymacji studenckich;
- wydawanie skierowań na badania lekarskie i szczepienia umożliwiające uczestnictwo studentów w zajęciach klinicznych i praktykach zawodowych;
- wdrażanie organizacji zajęć wynikających z decyzji dotyczących skierowania na powtarzanie zajęć i monitorowanie przebiegu powtarzania;
- opracowywanie formalne wniosków o przyjęcie na studia studentów innych uczelni;
- opracowywanie ramowych wzorów suplementów do dyplomu oraz opisów indywidualnych osiągnięć studenta oraz zlecanie druku dyplomów i suplementów oraz tłumaczenia na języki obce,
- przygotowywanie dokumentów do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie uzyskania refundacji kosztów kształcenia studentów przyjętych z Ukrainy w ramach pomocy obywatelom Ukrainy i w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego Państwa,
- współdziałanie z Sekretariatem w sprawach związanych nostryfikacją dyplomu lekarza,
3) Dokumentowanie przebiegu studiów w zakresie:
- bieżącym w systemie USOS i w aktach studentów
- archiwizacji dokumentacji toku studiów
4) Przygotowywanie zaświadczeń do wniosków o stypendia ministra dla studentów oraz list rankingowych na potrzeby stypendium Rektora,
5) Obsługa systemu płatności za usługi edukacyjne w systemie USOS oraz monitorowanie zadłużeń w opłatach i wszczynania właściwych dla sprawy postępowań,
6) Przygotowywanie i aktualizowanie materiałów do udostępnienia w określonych przez Dziekana folderach na stronie internetowej Wydziału Lekarskiego,
7) Współdziałanie z koordynatorem kierunku lekarskiego w zabezpieczeniu przebiegu studiów obejmującego:
- podział poszczególnych roczników studentów na grupy studenckie i ich coroczna aktualizacja w systemie USOS;
- określenie rygorów zaliczenia poszczególnych semestrów i lat studiów,
- przygotowanie harmonogramów sesji zaliczeniowych i /lub egzaminacyjnych we współpracy z starostami;
8) Merytoryczne i organizacyjne wspieranie władz wydziału lekarskiego w zabezpieczeniu:
- profesjonalnej obsługi toku studiów;
- współpracy z samorządem studentów kierunku lekarskiego;
- monitoringu zachowań studentów i pracowników,
- płynnej współpracy w obszarach wspólnych dla wszystkich jednostek administracyjnych wspierających organizację procesu dydaktycznego kierunku lekarskiego;
- profesjonalnego i terminowego współdziałania w ramach funkcjonowania w strukturach biura wydziału lekarskiego;
9) Działalność informacyjna i prezentacyjna w zakresie:
- prowadzenia i aktualizowania tablic informacyjnych wydziału,
- przygotowywania materiałów i informacji z aktywności studentów kierunku lekarskiego na stronę Wydziału Lekarskiego;
- współdziałania w organizacji dnia adaptacyjnego i dyplomatorium,
- współdziałania w wydarzeniach organizowanych na rzecz promocji wydziału lekarskiego wewnątrz struktur UO oraz na zewnątrz;
- płynności obiegu informacji między pracownikami Biura Wydziału Lekarskiego oraz Sekretariatem.
10) Przygotowywanie materiałów do raportów, sprawozdań, kontroli w zakresie wynikającym z działalności obszaru Dziekanatu;
- przygotowywanie materiałów do raportów samooceny związanych z akredytacją Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz podejmowanej przez władze wydziału współpracy;
- gromadzenie dokumentacji na potrzeby kontroli przez instytucje kontrolujące i/lub wewnętrznego audytora.
11) Współpraca z kołami naukowymi Wydziału Lekarskiego, w tym aktualizacja bieżącego rejestru aktywnie działających kół naukowych wraz z danymi opiekunów.
1) Wsparcie procesu dydaktycznego w zakresie przedmiotów prowadzonych w Zakładzie Medycyny Rodzinnej i Zdrowia Publicznego.
2) Kompleksowa obsługa sal dydaktycznych Zakładu Medycyny Rodzinnej i Zdrowia Publicznego.
3) Prowadzenie spraw administracyjnych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem Zakładu Medycyny Rodzinnej i Zdrowia Publicznego:
4) Wykonywanie prac wynikających z bieżącej działalności organizacyjnej Zakładu Medycyny Rodzinnej i Zdrowia Publicznego, w tym organizacja zaliczeń i egzaminów.
5) Wsparcie administracyjne i organizacyjne podczas:
6) Udostępnianie platformy Moodle oraz MS Teams na potrzeby kształcenia zdalnego, przeprowadzania zaliczeń, testowych egzaminów, szkoleń i kursów w zakresie:
7) Wykonywanie zakresu czynności wskazanego przez Dyrektora Biura Wydziału pod nieobecność innego pracownika w sposób zapewniający ciągłość pracy.
8) Pracownik odpowiada za całokształt prac realizowanych w Zakładzie Medycyny Rodzinnej i Zdrowia Publicznego, pod względem merytorycznym, administracyjnym i gospodarczym, w granicach zakresu obowiązków pracownika technicznego.
I. OGÓLNE OBOWIĄZKI PRACOWNIKA:
1) Sumienne i staranne wykonywanie pracy i stosowanie się do poleceń przełożonego.
2) Pełna znajomość przepisów prawnych w zakresie stanowiska pracy.
3) Terminowe i merytoryczne wykonywanie zadań.
4) Przestrzeganie ustalonych w Regulaminie Pracy Uniwersytetu Opolskiego zasad porządku i dyscypliny pracy.
5) Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych.
6) Przestrzeganie ustalonego u pracodawcy czasu pracy.
7) Dbałość o powierzone mienie oraz zapewnienie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej.
8) Niezwłoczne zawiadamianie przełożonego o wypadkach w pracy lub zagrożeniu zdrowia i życia ludzkiego.
9) Profesjonalna obsługa interesariuszy.
1O) Wykonywanie innych czynności na polecenie bezpośredniego przełożonego.
11) Podnoszenie kwalifikacji zawodowych, w tym w drodze samokształcenia.
II. OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1) Obsługa kancelaryjna Biura Wydziału Lekarskiego i Instytutu Nauk Medycznych w zakre sie:
► procedowanie i wysyłanie komunikatów i ogłoszeń skierowanych do pracowników;
► prowadzenie poczty BWL i INM;
► przygotowywanie materiałów informacyjnych i promocyjnych BWL i INM.
2) Obsługa zadań związanych z polityką kadrową Instytutu Nauk Medycznych w zakresie:
► tworzenie i modyfikacja rejestrów pracowników, obejmujących jednostki organiza cyjne, dane kierowników oraz szczegóły zatrudnienia wraz z listą mailingową;
► procedowanie umów o użytkowanie parkingu.
3) Zarządzanie dokumentacją dotyczącą polityki bezpieczeństwa danych osobowych (LADO) dla nauczycieli akademickich, pracowników administracyjnych i technicznych;
4) Wsparcie w zakresie działalności naukowej Instytutu Nauk Medycznych:
► współpraca z wydawnictwem UO w zakresie monografii i planów wydawniczych;
► prowadzenie dokumentacji związanej z rocznymi sprawozdaniami z działalności jedno stek Instytutu;
► wsparcie przy organizacji konferencji, spotkań naukowych i promocyjnych.
5) Prowadzenie dokumentacji, w tym finansowej Wydziału Lekarskiego oraz Instytutu Nauk Medycznych w zakresie:
► przygotowywania delegacji dla pracowników Instytutu, w tym nauczycieli akademickich oraz pracowników technicznych i administracyjnych;
► rozliczania kosztów podróży służbowych z uwzględnieniem wymaganej dokumentacji i zgodności z regulacjami;
► wsparcia przy sporządzaniu sprawozdań z wyjazdów służbowych oraz ich archiwizacja.
6) Ewidencja środków trwałych Wydziału Lekarskiego i Instytutu Nauk Medycznych:
► prowadzenie ewidencji środków trwałych;
► zbieranie informacji o wyposażeniu jednostek Instytutu w zakresie środków trwałych związanych z działalnością dydaktyczną i naukową;
► współpraca z działami technicznymi w zakresie utrzymania i modernizacji infrastruktury dydaktycznej i naukowej.
7) Organizacja i obsługa posiedzeń Rady Instytutu Nauk Medycznych w zakresie:
► organizacja logistyczna posiedzeń Rady;
► przygotowywanie dokumentacji na posiedzenia Rady Instytutu, w tym agendy, głosowań, protokołów, stanowisk i decyzji Rady;
8) Prowadzenie strony internetowej w zakresie:
► bieżąca weryfikacja aktualności danych dostępnych na stronach internetowych Insty tutu Nauk Medycznych;
► administrowanie stroną Wydziału Lekarskiego w mediach: facebook, linkedin.
9) Obsługa bieżących działań wynikających z regulaminu pracy UO w zakresie;
► ewidencjonowania miesięcznego czasu pracy pracowników w systemie Rektorat 2.0, planów urlopowych, zastępstw i innych;
► koordynacji i dostarczania comiesięcznego sprawozdania list obecności do BSP
► koordynacji i dostarczania comiesięcznego sprawozdania rachunków do umów zleceń wraz z ewidencją godzin pracy do BSP
1O) Koordynacja współpracy i zadań realizowanych na rzecz jednostek organizacyjnych funk cjonujących w Collegium Medicum przez ogólnouczelniane jednostki organizacyjne UO w zakresie teleinformatycznym i gospodarczo-technicznym,
11) Obsługa administracyjna i organizacyjna:
► eventów/konferencji/spotkań promocyjnych organizowanych w Collegium Medicum;
► wizyt akredytacyjnych;
► dnia adaptacyjnego;
► dyplomatorium
► i innych.
12) Wykonywanie zakresu czynności wskazanego przez Dyrektora Biura Wydziału pod nieobecność innego pracownika w sposób zapewniający ciągłość pracy.
Psycholog, interwent kryzysowy, doradca ds. HIV/AIDS certyfikowany przez Krajowe Centrum ds. AIDS Agendę Ministra Zdrowia. Seksuolog w procesie certyfikacji w zakresie seksuologii klinicznej przez Polskie Towarzystwo Seksuologiczne. Trener symulacji medycznej i umiejętności psychospołecznych. Wykładowca w Instytucie Nauk Medycznych Uniwersytetu Opolskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Towarzystwa Naukowego AIDS, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji oraz Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego.
Opiekun merytoryczny Studenckiego Koła Naukowego Seksuologii Klinicznej działającego na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Opolskiego.
Uniwersytet Opolski
plac Kopernika 11a
45-040 Opole
Rektorat
tel.: 77 541 59 03
Biuro Kanclerza
tel.: 77 541 60 70
NIP: 754-000-71-79
Regon: 000001382