Polityka jakości kształcenia

Polityka jakości kształcenia oparta jest o ogólnouczelniany system zapewnienia jakości kształcenia określonym Uchwałą nr 25/2020-2024   Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 28.01.2021 w sprawie zmiany i ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały nr 1/2016-2020 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 29 września 2016 r. w sprawie wprowadzenia Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia oraz Księgi Jakości Kształcenia obowiązującej w Uniwersytecie Opolskim

 

W skład Uczelnianego Systemu Doskonalenia Jakości Kształcenia (USDJK) wchodzą:

  • Uczelniany Zespół Doskonalenia Jakości Kształcenia (UZDJK), który tworzą:
  • Uczelniana Komisja ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia (UKDJK),
  • Uczelniana Komisja ds. Oceny Jakości Kształcenia (UKOJK).
  • Wydziałowe Zespoły Doskonalenia Jakości Kształcenia (WZDJK), w składzie:
  • Wydziałowe Komisje ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia (WKDJK),
  • Wydziałowe Komisje ds. Oceny Jakości Kształcenia (WKOJK).
  1. Zespoły Doskonalenia Jakości Kształcenia jednostek ogólnouczelnianych prowadzących działalność
     dydaktyczną (ZDJK jednostek ogólnouczelnianych).
 
Wydział Lekarski, realizując politykę jakości opiera ją o Procedury określone Uczelnianą Księgą Jakości Kształcenia, stanowiącą podstawę Wydziałowej Księgi Jakości Kształcenia do której z uwagi na specyfikę kształcenia na kierunku lekarskim wprowadzone zostały dodatkowo:
 
 
 
Załączniki 5 i 6 do Procedury weryfikacji osiągania zakładanych efektów uczenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych – SDJK-O-U5 są wynikiem konieczności ustalenia:
 
  • organizacji testowych egzaminów lub testowych zaliczeń na ocenę na kierunku lekarskim,
  • organizacji zabezpieczenia i przechowywania materiałów egzaminacyjnych przez Pracownię Testowych Pomiarów Dydaktycznych na kierunku lekarskim.
 
 
Utworzenie na Wydziale Lekarskim specjalistycznej Pracowni Testowych Pomiarów Dydaktycznych jako narzędzia polityki jakości pozwala na obiektywizację ocen z egzaminów, a jednocześnie poprzez parametry oceny testu takie jak:
 
  • wskaźnik trudności zadania,
  • moc różnicująca zadania testowego,
  • rzetelność testu, jest wyznacznikiem kierunku doskonalenia przygotowywania pytań testowych.

 

Jedną z istotnych procedur jakości kształcenia na której bazuje Wydział Lekarski jest Procedura hospitacji zajęć dydaktycznych.

Skip to content