Strategia rozwoju

Misja

  • Tworzenie i wzmacnianie kapitału intelektualnego kraju i regionu w oparciu o wysoko wykwalifikowaną kadrę medyczną, nowoczesną bazę dydaktyczną i wysokiej jakości metody kształcenia
  • Nowoczesne przeddyplomowe oraz podyplomowe kształcenie kadr medycznych, połączone z pozyskiwaniem nowej i podnoszeniem kwalifikacji obecnej kadry akademickiej
  • Podnoszenie – w wymiarze krajowym i regionalnym – poziomu wiedzy, umiejętności
    i kompetencji w obszarze nauk medycznych

Wizja

  • tworzenie i wzmacnianie kapitału intelektualnego kraju i regionu w oparciu o wysoko wykwalifikowaną kadrę medyczną, nowoczesną bazę dydaktyczną i wysokiej jakości metody kształcenia,
  • nowoczesne przeddyplomowe oraz podyplomowe kształcenie kadr medycznych, połączone
    z pozyskiwaniem nowej i podnoszeniem kwalifikacji obecnej kadry akademickiej,
  • podnoszenie – w wymiarze krajowym i regionalnym – poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji
    w obszarze nauk medycznych.

Diagnoza

Wydział Lekarski Uniwersytetu Opolskiego dąży do wzmacniania kapitału intelektualnego kraju i regionu poprzez nowoczesne kształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry medycznej oraz rozbudowę bazy dydaktycznej. Dzięki przeddyplomowym i podyplomowym programom, wzbogaca wiedzę i umiejętności zarówno nowych, jak i obecnych specjalistów. Wyzwaniem pozostaje dalszy rozwój infrastruktury oraz kadry akademickiej, aby sprostać wymaganiom współczesnej medycyny. Współpraca z lokalnymi szpitalami i placówkami badawczymi wspiera realizację misji i wizji, podnosząc poziom edukacji i opieki medycznej.

Cele strategiczne

  • Prowadzenie nowoczesnego i efektywnego
    kształcenia studentów w pierwszym i kolejnych, 6-letnich cyklach dydaktycznych
  • Stałe doskonalenie jakości kształcenia w zakresie pozyskiwania najnowszej wiedzy medycznej, praktycznych umiejętności zawodowych, a także kształtowania i kreowania
    najwyższych, odpowiednich postaw etycznych i społecznych
  • Pozyskiwanie nowej kadry medycznej
  • Podnoszenie kwalifikacji obecnej kadry medycznej
  • Informatyzacja procesu planowania dydaktyki oraz obsługi studentów i wykładowców
  • Przemyślana i systematyczna kontrola wydziałowej jakości kształcenia
  • Optymalizacja kosztów prowadzenia procesu dydaktycznego poprzez rzetelne oraz
    ekonomiczne rozliczanie obciążeń dydaktycznych
  • Wspieranie indywidualnego rozwoju wyróżniających się studentów poprzez ich uczestnictwo w kołach naukowych i systemach
    stypendialnych

 

Kluczowe działania

  • Stałe uaktualnianie programu kształcenia z akcentem położonym na rozbudowywanie
    zaplecza klinicznego, wykorzystywanego do kształcenia w zakresie zajęć o harakterze praktycznym
  • Stałe unowocześnianie infrastruktury dydaktycznej w budynkach własnych
  • Wprowadzanie nowoczesnych metod nauczania, opartych na specjalistycznych
    laboratoriach oraz rozwiązaniach informatycznych
  • Stałe rozwijanie procesu dydaktycznego opartego na technikach symulacyjnych
  • Usprawnienie relacji z jednostkami klinicznymi w zakresie tworzenia optymalnej przestrzeni realizacji zajęć o charakterze praktycznym
  • Stałe wzbogacanie podręcznikowej oferty biblioteki, obejmującej również dostęp
    do elektronicznych zasobów zagranicznych
    i światowych baz danychnie zaznaczającego się niżu demograficznego
  • Silne umocowanie w regionalnym otoczeniu społeczno-gospodarczym
  • Systematyczna aktualizacja programu
    kształcenia, uwzględniająca opinie interesariuszy zewnętrznych, analizy rynku pracy, potrzeby zdrowotne społeczeństwa, aktualny stan wiedzy oraz tendencje zmian
    w zakresie przygotowania do działalności zawodowej
  • Utrzymanie satysfakcjonującej jakościowej i ilościowej tendencji wzrostu liczbowego
    kadry naukowo-dydaktycznej, w szczególności w gronie pracowników ze stopniami
    i tytułami naukowymi, w tym pracowników samodzielnych
  • Organizacja procesu dydaktycznego oraz praktyk studentów w wiodących jednostkach opieki zdrowotnej w regionie
Skip to content